Aerosmith promotie-tool autoraces

(Nog meer) geld in het laatje voor oudgedienden Aerosmith. De tot popband geëvolueerde rockers hebben namelijk een promotiedeal gesloten met Nascar, voluit de National Association for Stock Car Auto Racing.

Aerosmith speelt binnenkort in MGM Grand Garden Arena in Las Vegas en zal daar opnames maken van haar 1976 klassieker Back in the Saddle. Deze opnames worden gebruikt voor de promotie van de stock car racing league in 2007. Hoe precies is nog niet duidelijk.

In de Nascar wordt geracet met zogenaamde stock-cars op voornamelijk ovale circuits. Per race in de Nascar Nextel Cup doen 43 auto’s mee. Er zijn per jaar zo’n 35 races. Goede exposure voor Aerosmith dus.

Dit soort deals zijn natuurlijk niet onbekend. Wel vinden ze (zeker binnen de metalwereld) vaker in Amerika plaats dan hier. Toch kwamen in het verleden onder andere Paradise Lost en Fear Factory met hun muziek langs in commercials. Paradise Lost ter promotie van een puike gezinswagen en Fear Factory voor enkele high-tech audio- en videoapparaten. Metalbands die zich verbinden aan een bepaald merk of evenement lijken er niet echt te zijn hier. Of vallen ze gewoon niet op?

Lees ook:Dino Cazares en Burton C Bell zijn weer vriendjes
Lees ook:Strapping Young Factory
Lees ook:Paradise Lost houdt ons op de hoogte
Lees ook:Arkaea: onuitspreekbaar maar best aan te horen
Lees ook:Fear Factory is overal (behalve in Fear Factory)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.